FAQ
Staat je vraag er niet tussen, dan staat onze Customer Care van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 18:00 voor je klaar. Bel 020 - 3412 650.
Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats alle items in je winkelmandje. Ga vervolgens naar je winkelmandje.
Controleer in je bestelling of alles klopt en klik op nu bestellen
Login of vul hier je persoonlijke gegevens in. Kies je verzendmethode en betaalmethode en klik op betalen.
Je ontvangt nu een orderbevestiging.
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven kan het zo zijn dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Check dit altijd eerst! Mocht je hem daar ook niet kunnen vinden dan zoeken wij het graag voor je uit. Bel 020 - 3412670, WhatsApp: 0651739318.
Ik kan geen artikel(en) in mijn winkelmandje plaatsen. Wat moet ik doen?
Shopping bag werkt niet
Lukt het niet om producten in je shopping bag te leggen of eruit te halen? Dan hebben we misschien een storing. We adviseren je het te proberen in een andere
browser. Kom je er niet uit? Neem gerust contact op met ons Customer Care team.
Ik heb een verkeerd adres ingevuld, wil mijn bestelling annuleren of veranderen. Wat moet ik doen?
Verkeerd adres
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Zorg dat je je ordernummer bij de hand hebt. Als je bestelling nog niet aan de postbezorger mee is gegeven dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen doen. Is je pakketje al meegegeven dan kunnen wij voor deze bestelling het adres helaas niet meer wijzigen. Bij een verkeerd ingevuld adres zal je bestelling naar ons retour worden gestuurd. Zodra wij deze hebben ontvangen zullen wij het adres aanpassen en direct opnieuw versturen!
Bestelling annuleren
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Zorg dat je je ordernummer bij de hand hebt. Wij gaan dan ons best voor je doen om de bestelling te annuleren.
Bestelling wijzigen
Helaas kunnen wij je bestelling niet meer wijzigen als je de bestelling al hebt geplaatst.
Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kunt je gegevens gemakkelijk zelf wijzigen in jouw account pagina.
Het artikel dat ik wil is uitverkocht. Komt deze nog terug op voorraad?
Is een bepaald product (in jouw maat) uitverkocht? Dan bestaat de kans dat het artikel nog verkrijgbaar is bij een filiaal bij jou in de buurt. Dit kan je controleren op de productpagina van het betreffende artikel via "Bekijk winkelvoorraad".
Kan ik een artikel reserveren?
Artikel reserveren
Het is niet mogelijk om artikelen online te reserveren. Artikelen die aan jouw shopping bag zijn toegevoegd,zijn niet gereserveerd.
Betalen
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je kunt afrekenen via Bancontact, Creditcard, achteraf betalen met Riverty (+1 euro) of met een giftcard.
Hoe kan ik betalen met een giftcard?
Het is mogelijk om je online bestelling met de giftcard van Cotton Club te betalen. Dit kun je doen bij de laatste stap (Hoe wil je betalen?) in het bestelproces. Voer de gehele code van je giftcard in het veld voor het kaartnummer in en voer dan nogmaals de laatste 3 cijfers van je code in het PIN-veld in.
Is het aankoopbedrag hoger dan het giftcard saldo, dan kun je het resterende bedrag betalen met één van de bovenstaande betaalwijzen. Is het te betalen bedrag lager dan het giftcard saldo, dan blijft het overige bedrag op je giftcard staan.Let op: dit is een andere plek dan de kortingscode. Zodra je de code hebt ingevuld, kun je ook direct het saldo van je giftcard zien.
Als je een bestelling wilt retourneren die je met een giftcard hebt betaald, wordt het bedrag teruggestort op de giftcard. Bewaar deze dus goed. Heb je hem al weggegooid? Neem dan contact op met het Customer Care Team.
Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?
Heb je een kortingscode? In dit geval kun je hier (deels) mee betalen door de code in te voeren in je winkelmand. De stap voor de check out.
Als je op de hoogte wilt blijven van onze acties, volg ons dan op Facebook of Instagram of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Mijn kortingscode of giftcard werkt niet. Wat moet ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Zorg dat je je kortingscode, giftcard nummer en (indien beschikbaar) ordernummer bij de hand hebt. Wij zullen zo snel mogelijk voor je uitzoeken waarom het niet werkt.
Bezorging
Welke verzendmogelijkheden zijn er?
Je kunt je bestelling laten bezorgen op een gewenst adres of een PostNL afhaalpunt. Daarnaast kan je je webshopbestelling gratis afhalen bij een filiaal naar keuze. Kies tijdens het bestelproces voor ‘ophalen in-store'. We informeren je via e-mail wanneer je bestelling klaarligt. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Als je voor 22.00 bestelt ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen. Je kunt zelf ook een voorkeursdag selecteren (tot 10 dagen na bestelling).
Wat zijn de verzendkosten?
Wij verzenden met PostNL. De verzendkosten zijn €3,95. Dit is een bijdrage voor de verzending en het verpakkingsmateriaal. Afhalen in de winkel is gratis.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons distributiecentrum ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track & trace code van jouw bestelling. Zodra je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je hem volgen.
Heb je gekozen voor verzending naar een winkel, dan ontvang je een afhaalbewijs wanneer je bestelling klaar ligt.
Bestelling (nog) niet geleverd
Als je voor 22.00 bestelt ontvang je je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen. Je Track&Trace code ontvang je binnen 1 á 2 dagen na het plaatsen van je bestelling.
Bestelling incompleet
Het kan voorkomen dat je bestelling in meerdere pakketten verzonden is en het resterende deel van je bestelling later geleverd wordt. In dit geval ontvang je twee Track&Trace codes. Is dit niet het geval en is je bestelling incompleet? Neem dan contact op met de Customer Care.
Retour & terugbetaling
Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren?
Ga hier naar onze retourportal en meld je retour aan of kies voor retourneren in je account overzicht.
Vul je ordernummer en het e-mailadres in waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Selecteer de artikelen die je wilt retourneren en kies voor retourneren in de winkel (gratis) of via PostNL. Let op: indien je aangeeft meerdere pakketten te retourneren, ontvang je ook meerdere barcodes.
Kies je voor PostNL dan ontvang je een retourlabel via de portal en in je e-mail. Print deze uit en plak deze op je pakket. Geef deze af bij een PostNL-punt.
Breng je pakket naar een PostNL-punt (m.u.v. pakketautomaten) of naar één van onze winkels
Zodra je retourzending is afgehandeld, ontvang je een e-mail. Het aankoopbedrag (-€3,95 retourkosten) wordt binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, of je Riverty-factuur wordt aangepast. Bewaar je verzendbewijs goed totdat de retour in zijn geheel is afgehandeld.
Ik heb geen retourformulieren ontvangen in mijn pakket, wat nu?
In al onze pakketten worden geen retourformulieren meer meegestuurd. Retourneren verloopt nu via ons retourportal.
Ga hier naar onze retourportaal en meld je retour aan of kies voor retourneren in je account overzicht.
Ik heb mijn retour aangemeld, maar geen barcode ontvangen.
De barcode ontvang je van onze retourpartner, Returnista. Controleer je inbox of spambox om te zien of je de retourmail hebt ontvangen. Heb je geen mail ontvangen? Neem dan contact op met het Customer Care Team.
Ik heb een item retour gemeld, maar wil dit toch houden.
Dat is geen probleem. Je mag het item gewoon houden. Veel plezier met je aankoop!
Ik heb een item retour gemeld, maar wil nog een item retour melden.
Je kunt het item alsnog retourneren door het aan te melden. Je kunt het samen met andere artikelen verpakken of in een andere verpakking versturen; je betaalt slechts één keer retourkosten per bestelling.
Kan ik een online bestelling retourneren in een winkel?
Ja, dat kan. Retourneren van je (online) bestelling kan in één van onze winkels, binnen 30 dagen, met de aangehechte labels. De artikelen dienen ongedragen en onbeschadigd geretourneerd te worden.
Kan ik een winkelaankoop retourneren via de webshop?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kan wel op vertoon van een betaalbewijs je aankoop retourneren in een andere winkel dan waar je het hebt gekocht.
Hoe werkt terugbetaling bij retourneren via de webshop?
Terugbetaling Riverty, iDeal of creditcard
Als je retourzending is afgehandeld ontvang je een e-mail. Hierna wordt het aankoopbedrag (-€3,95 retourkosten) binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, of je Riverty factuur wordt aangepast.
Terugbetaling giftcard
Als je een bestelling met een giftcard hebt betaald, wordt het bedrag teruggestort op de giftcard. Bewaar deze dus goed. Heb je hem al weggegooid? Neem dan contact op met het Customer Care Team.
Hoe werkt de terugbetaling bij retourneren in winkel?
Kom je een winkelaankoop retourneren?
Wanneer je een winkelaankoop komt retourneren in één van onze winkels ontvang je binnen 5 werkdagen het retourbedrag terug op dezelfde manier als je de aankoop hebt gedaan. Let op: mocht het bedrag retour gepind worden, dan kan het een aantal werkdagen duren voordat het bedrag op jouw rekening
staat.
Kom je een online bestelling retourneren?
Wanneer je ervoor kiest om je online aankoop te retourneren in één van onze winkels ontvang je het retourbedrag terug op je rekening of giftcard. Het kan een aantal werkdagen duren voordat het bedrag weer op jouw rekening staat.
Heb je betaald met Riverty?
Nadat jouw retour in de winkel is verwerkt, ontvang je automatisch binnen tien dagen een aangepaste factuur van Riverty. Wanneer je jouw factuur al hebt betaald, stort Riverty het betaalde bedrag automatisch terug op jouw rekening.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Ongedragen artikelen kun je (met de aangehechte labels) binnen 30 dagen retourneren via PostNL (€3,95) of in de winkel. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.
Wat zijn de retourkosten?
Voor het retourneren brengen wij €3,95 in rekening.
Dit wordt ingehouden op de terugbetaling van het aankoopbedrag.
Retourneren in de winkel kan ook. Dit is gratis.
Kan ik meerdere bestellingen in 1 retour samenvoegen?
Helaas is het niet mogelijk om verschillende bestellingen in één pakket te retourneren. Wij brengen per bestelling retourkosten in rekening. Een grote bestelling die in meerdere pakketten is geleverd, kun je wel retourneren in één pakket.
Kan ik artikelen ruilen?
Het is helaas (nog) niet mogelijk om een artikel te ruilen.
Wettelijk modelformulier
Wij zijn door de overheid verplicht om een wettelijk modelformulier aan te bieden. Dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer je de overeenkomst wilt herroepen.
Winkels
Openingstijden
Wil je weten wanneer een winkel geopend is? Ga dan naar onze store locator en klik op het betreffende filiaal.
Online bestellen & afhalen in winkel
Je kunt je webshopbestelling gratis afhalen bij een filiaal naar keuze. Kies tijdens het bestelproces voor ‘ophalen in-store'. Zodra je pakket klaar ligt ontvang je een afhaalbericht per e-mail.
Winkelvoorraad
Is je favoriete item online uitverkocht? Misschien hebben we nog voorraad in de winkel. Bekijk de winkelvoorraad op de productpagina van het gewenste artikel.
Ruilen of retourneren in de winkel
Retourneren of ruilen kan gratis in één van onze winkels. Ga naar onze store locator voor een winkel bij jou in de buurt.
Klachten
Verkeerd artikel
Dit vinden wij erg vervelend om te horen. Heb je een verkeerde maat of kleur ontvangen? Of heb je een andere klacht? Neem dan contact op met onze Customer Care afdeling. Stuur een mail of whatsapp berichtje met jouw ordernummer en een foto van het item met het kaartje. Dan helpen wij je graag verder!
Beschadigd artikel
Heb je klachten? Je kunt met je klacht en het retourformulier of de bon altijd (terug) naar een fysieke winkel bij jou in de buurt. Heb je een klacht over een webshopbestelling? In dat geval kun je je klacht ook melden via service@cottonclub.com o.v.v. je ordernummer.
Problemen met retourneren
Wil het PostNL-punt je retourzendingen niet aannemen? Neem dan gerust contact op met de Customer Care, dan kijken we samen naar een oplossing.